Zoeken:

Het jaar van reisblogger Denise: Terugblik op álle reizen van 2016

Het is inmiddels een traditie geworden om aan het einde van het jaar een overzicht te maken van alle reizen die ik in dat jaar gemaakt heb. Het afgelopen jaar was een aaneenschakeling van stedentrips, prachtige persreizen en avontuurlijke belevenissen.

Slapen in een suite van 12.000 euro, mediteren in de sneeuw bij -27 graden in de bossen van Finland, walvissen spotten op de Azoren, mijn deelname aan de Nordic Bloggers Experience en alle mooie nieuwe vriendschappen die voortkwamen uit de bijzondere reizen die ik dit jaar maakte. Momenten die ik nooit meer zal vergeten en voor geen goud had willen missen. Tijd om terug te blikken!

Hi, Denise uit de toekomst hier… 🙋🏻‍♀️
Je bekijkt momenteel een van mijn oude reisoverzichten. Hartstikke leuk – dus lees vooral even verder – maar sindsdien heb ik niet stilgezeten. Integendeel zelfs! Al 10 jaar lang blik ik daarom ieder jaar terug op alle reizen die ik maak. Hier vind je alle reisoverzichten:
2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2023

Het jaar in cijfers

Ik ging maar liefst 23 keer op reis, bezocht 28 verschillende bestemmingen in 11 landen, sliep in totaal 48 nachten in 29 verschillende accomodaties en was ruim 70 dagen op reis. Ik was iedere maand minstens één keer op reis. Juni was met vier reisjes de drukste maand. Ik stapte 21 keer aan boord van een vliegtuig, legde duizenden kilometer af met de auto en trein en bezocht 15 grote buitenlandse steden. Sommige zelfs vaker dan één keer. En dat alles met een fulltime baan. Met een beetje slim plannen kan dat dus écht.

Januari – Naar de kou in Zweden

Ik begon het jaar goed in Scandinavië. Een pre-tour voor de Nordic Bloggers Experience (in het volgende stuk over Finland lees je hier meer over) bracht mij namelijk in Zweden. Ik begon mijn reis alleen in Stockholm en reisde vanuit daar met zeven andere bloggers naar Norrköping en Linköping. IJskoud was het, maar ondanks dat de temperatuur daalde tot -25 graden vond ik Zweden fantastisch!

Natuurlijk moest ik in Stockholm de échte Zweedse gehaktballetjes proeven en de gekleurde huizen in oude wijk Gamla Stan bekijken. Ook dook ik verschillende cafés in voor een Zweedse Fika (een koffiemomentje met iets zoets). Gedurende de rest van de reis bezocht ik samen met de groep onder andere een lichtfestival en verschillende musea. We maakte een spectaculaire overtocht met een ijsbreker, speelde als kinderen in de sneeuw en hadden met z’n allen een fantastische tijd in het land van Pippi Langkous, IKEA en ABBA.

Januari – Mijn deelname aan NBE Finland

In Helsinki vind ieder jaar de MATKA vakantiebeurs plaats. Rondom deze beurs werd in januari de Nordic Bloggers Experience georganiseerd; een gigantische promotie campagne om Finland op de kaart te zetten en een unieke kans om dit land met mensen van over de hele wereld te ontdekken. Uit honderden aanmeldingen werden 55 bloggers van over de hele wereld geselecteerd en ik was een van de gelukkigen (en de enige Nederlandse reisblogger) die in 2016 dit avontuur aan mocht gaan. Super spannend vond ik het!

Gedurende mijn verblijf werd er van alles georganiseerd. Borrels, feestjes, etentjes, winterse outdoor activiteiten en uiteraard talloze sauna bezoekjes. Naast de activiteiten in en rondom de beurs in Helsinki, mocht ik met een onwijs leuke groep mensen ook nog een pre- en posttour uitkiezen. Vandaar dat ik eerst naar Zweden ben gegaan en na afloop nog een paar dagen in de Finse regio Vantaa verbleef. Daar bleef ons bezoekje niet onopgemerkt. Een Finse krant wilde graag aandacht besteden aan de campagne en interviewde ons toen we hier gingen ijszwemmen. Zo stond ik ineens als een verkleumde blogger met mijn handen boven een haardvuurtje in een Finse krant.

Qua media aandacht bleef het daar niet bij. Met z’n allen hebben we namelijk ruim 3,6 miljoen mensen weten te bereiken middels blogs en video’s. Op social media wisten we gezamenlijk ruim 260.000 likes te vergaren en alleen het gezamenlijke Twitter bereik was al meer dan 25 miljoen. De Nordic Bloggers Experience was dus een zeer succesvolle campagne en het heeft Finland als reisbestemming flink onder de aandacht gebracht dit jaar. Ik ben onwijs trots dat ik van zoiets groots onderdeel mocht zijn. Het was zeker een van de meest bijzondere trips van dit jaar, maar mede door het leuke gezelschap van 55 andere reisbloggers was dit een reis om nooit meer te vergeten!

Februari – Met vrienden naar Berlijn

Op uitnodiging mocht ik eind februari met twee vrienden (tevens collega’s) een weekend in het 25 Hours Bikini Berlin hotel verblijven. Een van de meest vooruitstrevende design hotels in Europa. Dankzij alle faciliteiten en de hippe inrichting is het een speeltuin voor volwassenen. Het hotel kijkt uit op de dierentuin van Berlijn en in een aantal kamers hangen hangmatten, verrekijkers en knuffelaapjes.

Naast een beetje sightseeing, winkelen en het spotten van street-art kwamen we vooral naar Berlijn voor het bruisende nachtleven. En dat stelde uiteraard niet teleur, want nergens kun je je zo goed uitgaan als in Berlijn. We zijn dan ook tot in de vroege uurtjes gaan stappen bij Tresor; een van de beste en meest iconische techno clubs in Berlijn. Naast Berghain natuurlijk.

Maart – Vriendinnenweekend in Milaan

In maart vloog ik samen met een vriendin naar Milaan. Het was heerlijk weer en we hebben zo’n beetje alles uit de Italiaanse keuken besteld. Pizza’s, pasta’s, bekers vol gelato, glazen vino en tiramisu in overvloed. Om nog maar te zwijgen over het aperativo uurtje waarbij je bij veel bars gebruik mag maken van een onbeperkt buffet als je een cocktail besteld. Wat een heerlijk cultuur!

Met uitzicht op de Duomo dronken we een cocktail in een van de tofste rooftop bars van Milaan en natuurlijk doken we ook de vele winkels in om te shoppen. Milaan is echt een fijn stad voor een beetje cultuur snuiven, lekker eten en winkelen. Perfect voor een vriendinnen weekend!

Maart – Een bloggers reünie in Londen

Samen met drie andere reisbloggers (die ik in januari in Finland leerde kennen) vloog ik in maart naar Londen. Het klikte tijdens de Nordic Bloggers Experience zo goed dat al snel het idee ontstond om samen weer op reis te gaan. Hoewel we allemaal uit andere landen komen, was deze stedentrip zo geregeld.

Op uitnodiging mochten we een nachtje slapen in het luxe One Aldwych hotel en daarnaast verbleven we nog twee nachten in een geweldig penthouse in hartje Londen. Ook kregen we een privé tour door de Royal Albert Hall en mochten we aansluitend genieten van een afternoon tea met champagne. Bij de ABQ Breaking Bad bar hebben we op unieke wijze zelf cocktails gemixt en in de wijk Shoreditch bezochten we de beste Street Art spots in Londen.

April – Een koninklijke koningsnacht in Berlijn

Koningsnacht 2016 was denk ik wel de meeste bijzondere nacht van het jaar. Op uitnodiging mocht ik namelijk overnachten in een van de meest prestigeuze hotels van Duitsland; het Adlon Kempinski hotel in Berlijn wel te verstaan. Een iconisch hotel en op uitnodiging verbleef ik in niet zomaar een kamer, maar in een peperdure suite met een prijskaartje van maar liefst 12.000 euro per nacht. Je kunt je wellicht voorstellen dat ik mij op koningsdag zelf ook even een koningin voelde.

Net zoals de A-list celebrities die mij voorgingen (zoals Michael Jackson, Obama en Brad Pitt), mocht ik nu ook genieten van alle luxe en privileges die gepaard gaan met een overnachting in deze suite. Drie badkamers, drie slaapkamers, een zitruimte met uitzicht op de Brandenburger Tor en champagne in overvloed. Hier vind je mijn uitgebreide review van dit iconische hotel.

Mei – Naar het groene hart van Nederland

Toen reisvriendin Henriette (van Travelaroundwithme.com) mij vroeg mee te gaan naar Woerden had ik even mijn twijfels. Want wat viel hier te beleven? Geen idee wat ik ervan moest verwachten. Uiteindelijk werd het het een onwijs leuk weekend in het Groene Hart van Nederland en hebben we weer de meeste hilarische toestanden samen beleefd.

Zo kwamen we (weer) vast te zitten met een kajak. Werden we op het marktplein onverwachts omgedoopt tot kaasmeisjes en mochten we de bel voor het openen van de kaasmarkt luiden. En wie had gedacht dat ik zelfs een potje boerengolf zou spelen in een weiland vol koeien? Ik in ieder geval niet. Maar wat hebben we gelachen!

Mei – Blogger meeting in Den Haag

Naast het reizen en het delen van mijn passie vind ik het ook heel leuk dat ik dankzij deze site veel in contact ben met andere bloggers. Sommige zijn inmiddels echt vrienden geworden. Je ziet elkaar al vaak op verschillende events en feestjes, maar regelmatig ontstaan er ook spontane initiatieven en worden er meet-ups georganiseerd door bloggers zelf. Dit gebeurde ook in mei.

Samen met een groot aantal andere reisbloggers verzamelde we in Den Haag voor een heerlijke lunch. Aansluitend maakte we een boottocht door Den Haag en sliep ik daarna in het Novotel in hartje Den Haag. Heerlijk dit soort weekendjes. Lekker bijpraten en ervaringen uitwisselen.

Mei – Naar de onbekende stad Dundee in Schotland

Als een van de eerste mocht ik in mei met de nieuwe lijnvlucht van Flybe naar Dundee vliegen. Samen met drie vrouwelijke collega bloggers hebben we in korte tijd deze relatief onbekende Schotse stad ontdekt. En wat was het leuk! Deze persreis voelde bijna als een vriendinnenweekend.

Naast het drinken van veels teveel cocktails hebben we gezellig geshopt en zijn we naar het Dundee Design festival gegaan. We maakte een uitstapje naar de countryside van Dundee, dineerde in het restaurant van Masterchef winnaar Jamie Scott en waaide lekker uit op het strand. Hier vind je mijn uitgebreide lijst met tips voor Dundee.

Juni – Eilandhoppen op de Azoren

Ik heb er een hekel aan om favorieten te kiezen als het aankomt op reizen. Iedere bestemming is namelijk weer uniek. De hele Nordic Bloggers Experience was denk ik de meest bijzondere reis van het jaar dankzij de activiteiten, de mensen en de hele campagne er omheen. Mijn reis naar de Azoren was echter bucket list materiaal. Want hier wilde ik al jaren naartoe en toen ik eenmaal aan boord van het vliegtuig stapte wist ik dat een droom uit zou komen.

De Azoren zijn uniek in ieder opzicht. Het hoort bij Portugal maar middenin de Atlantische oceaan waan je je bijna in Costa Rica. De eilanden zijn ontzettend groen, het weer veranderd er constant en er staat zelfs een theeplantage. Het moment dat ik voor het eerst walvissen spotte maakt mijn hart een sprongetje. Op zowel Sao Miguel als Terceira genoot ik van de ongelofelijke vergezichten. Die in real life vaak nog mooier waren dan in de reisgidsen afgebeeld.

Juni – Het EK-voetbal kijken in Lissabon

Ieder nadeel kent zijn voordeel. Vanuit de Azoren zou ik rechtstreeks doorvliegen naar Nederland want de volgende dag moest ik alweer op kantoor zitten. Die dingen liepen echter even anders. Na uren vertraging op het vliegveld van Terceira kon het vliegtuig door wisselende weersomstandigheden toch niet landen op Sao Miguel. Pas uren later konden we weer een poging wagen maar de overstap naar Nederland had ik hierdoor al gemist.

Nu is het natuurlijk geen straf om gestrand te zijn op de Azoren maar het was wel een hoop geregel om uiteindelijk weer thuis te komen. De eerstvolgende rechtstreekse vlucht ging namelijk pas een week (!) later en zo belande ik uiteindelijk ook nog even in Lissabon voor een overstap.

Ik was al vaker in Lissabon geweest maar kon het toch niet laten de stad nog even in sneltreinvaart te bezoeken. Op het prachtige Praça do Comércio plein keek ik samen met honderden Portugezen nog even naar een EK-wedstrijd. Met een biertje in mijn had in de volle zon. Geluksmomentjes die ik toch nog even mooi mee kon pakken!

Juni – Met vrienden op stedentrip naar Hamburg

Nadat ik eerder in het jaar op uitnodiging het 25 Hours hotel in Berlijn bezocht, mocht ik een aantal maanden later weer met twee vrienden ook het 25 Hours Hafencity hotel in Hamburg testen. Het was wederom een hele leuke ervaring. Het hotel in Berlijn had een jungle thema (vanwege de nabijgelegen dierentuin) en in Hamburg stond juist alles in het teken van havens en reizen. Het zag er super leuk uit en we hebben ons goed vermaakt.

We slenterden wat door het centrum van Hamburg, genoten van een reusachtig sushi bootje bij restaurant East en belande uiteindelijk op een techno feestje bij Uebel und Gefährlich. Deze club is gevestigd in een soort van fort en op het dak vind je een dakterras met palmbomen. Het is echt een hele bijzondere locatie om je onder te dompelen in het nachtleven van Hamburg.

Juni – Met collega’s naar Madrid

In het dagelijks leven werk ik als grafisch vormgever voor een groot e-commerce bedrijf met diverse webshops. Ieder jaar gaan we met de hele club op reis om onze succesjes te vieren. Vorig jaar bezochten we Londen en dit jaar kozen we gezamenlijk voor Madrid. Ik was al eerder in deze stad geweest maar beleefde de stad met collega’s toch weer compleet anders.

Tijdens mijn laatste bezoekje aan Madrid was het ijskoud, dit keer was het hoogzomer en bloedheet. In twee groepen maakte we een fietstocht door de kleine broeierige straatjes. In de volle zon genoten we op Plaza Mayor van heerlijke tapas. Natuurlijk doken we ook de verschillende mercado’s in en vond ik zelfs nog wat tijd om een goede vriendin die in Madrid woont op te zoeken. Top weekend!

Juli – Een staycation in eigen stad

In mijn eigen hometown Nijmegen opende dit jaar Van der Valk hotel Nijmegen-Lent haar deuren. Een modern hotel met comfortabele kamers en een prachtig restaurant. Ik mocht een nachtje komen proefslapen. Het was een heerlijke staycation en vanuit de kamer had ik een schitterend panorama uitzicht op mijn eigen stad. Als ik goed keek kon ik zelfs vanuit de hotelkamer mijn eigen huis spotten.

Super leuk om voor een weekend toerist in eigen stad te zijn. Dat weekend begonnen ook de Nijmeegse zomerfeesten die ieder jaar tijdens de 4-daagse plaats vinden. Het was dus weer een groot feestje in de Nijmeegse binnenstad.

Augustus – Parijs in zomerse sferen

Parijs is de stad waar ik het vaakst ben geweest. Al van kleins af aan ging ik hier graag heen en de liefde voor deze stad is nooit verdwenen. Ook deze zomer liep ik weer met lach op mijn gezicht over de Rue de Rivoli, stond ik met mijn voetjes in het zand langs de Seine en lag ik in de zon op het dakterras van Galeries Lafayette.

Toch merkte ik afgelopen zomer dat de stad veranderd is. In tegenstelling tot een aantal jaar terug leken de straten van Parijs grimmiger door alle terreurdreigingen. In de warenhuizen werden tassen gefouilleerd en rondom iedere toeristische highlight stond een legertje aan bewaking. Waar ik vroeger zo de Seine op kon lopen, moest ik nu eerst de gehele inhoud van mijn tas laten zien aan zwaar bewapende agenten. Rondom het plein van Bastille zag ik dat monumenten vernietigd waren en op verschillende plekken in de stad was het onrustig door demonstraties.

Hoewel ik mij weer meer dan prima vermaakt heb, leek het alsof het hart van Parijs gebroken is. En dat in de stad van de liefde. Laten we hopen dat hier weer snel verandering in komt en de wereld weer wat rustiger wordt in 2017.

September – Naar de Duitse wijnfeesten in Mainz en Bingen

Het grootste wijnbouwgebied van Duitsland vierde dit jaar haar 200e verjaardag en ik was er samen met blogger Henriette (van Travelaroundwithme.com) weer bij. Begin september bezochten we de steden Mainz en Bingen, die beide aan de Rijn liggen. Het hele weekend stond in het teken van wijn.

Op zaterdagochtend vloeide de wijn op de markt van Mainz al rijkelijk en ’s avonds barste het feest los tijdens de wijnfeesten. Er was live-muziek en er stonden tientallen foodtrucks die heerlijke Duitse hapjes serveerde. En bij ieder hapje werd natuurlijk ook weer een wijntje geserveerd. Wijn, héél veel wijn dus. In Bingen dook ik de volgende dag de wijngaarden in en woonde ik ’s avonds een vuurwerkshow bij.

Tijdens mijn bezoekje aan Mainz verbleef ik in het Favorite Parkhotel. In het restaurant mocht ik tevens genieten van de heerlijke gerechten van Philipp Stein. Hij is de jongste Michelin sterrenchef van Duitsland en schotelde ons de lekkerste creaties voor. Het was de tweede keer dit jaar dat ik door een Michelin sterrenchef hoogstpersoonlijk bediend werd. Yes, I feel blessed.

September – Brabantnacht 2017

In september was ik een weekendje in Tilburg voor de #BrabantNacht campagne. Een initiatief van VisitBrabant waarbij verschillende locaties in Brabant één nacht in het zonnetje gezet werden. Zo kon je in het derde weekend van september bijvoorbeeld midden in de nacht giraffen spotten in Safaripark de Beekse Bergen, op sprookjestocht in de Efteling, de wereld van meesterschilder van Gogh ontdekken of op expeditie in de Biesbosch.

Acht unieke belevenissen waarmee het beste van Brabant werd getoond. Ik dook samen met een aantal andere bloggers dat weekend de culinaire wereld van Tilburg in, om te ontdekken of er in het Zuiden van ons land ook een beetje lekker gegeten wordt. Met een heuse partybus werd ik naar het grootste rollende Foodfestival van het Zuiden gebracht en aansluitend bezocht ik het Draaimolen festival om alle geconsumeerde calorieën er weer af te dansen.

Oktober – Zon, zee en wellness in Valencia

Voor de zoveelste keer ging ik in oktober weer op pad met blogger Henriette (van Travelaroundwithme.com). Inmiddels zijn we al lange tijd vriendinnen dus we zien elkaar eigenlijk niet eens meer als collega’s. De reis bracht ons dit keer naar Valencia, een jaar nadat we het nabij gelegen Benidorm samen hadden bezocht.

Terwijl het in Nederland al herfstachtig weer was, konden we in Valencia nog heerlijk genieten van de zon en het strand. Ook werden we gepamperd met fijne spa-behandelingen in een luxe wellness resort en ontdekte we Valencia per fiets. We genoten van heerlijke tapas, mochten zelf een pan paella koken tijdens een kookworkshop en doken met een gids een nabijgelegen natuurgebied in om vogels te spotten. Wat hebben we weer gelachen! Het was weer een hysterische vriendinnentrip om nooit te vergeten.

November – Londen in kerstsferen

Hoewel ik in maart nog door de straten van Londen liep, kon ik het niet laten om in november alweer terug te keren met mijn vriend. Dit keer niet voor een georganiseerd bloggerstripje of een bedrijfsuitje, maar voor een romantisch weekendje weg. We sliepen op uitnodiging in het K-west spa hotel (met wellness faciliteiten) en verbleven ook nog 2 nachten in een luxe suite in The Arch Hotel.

De kerstverlichting werd tijdens onze stedentrip op feestelijk wijze officieel aangezet (door zanger Craig David) op Oxford Street. Daarnaast maakte we een boottochtje over de Theems, slenterde we door Shoreditch en Camden Town, proefde we van al het lekkers op Borough Market, doken we een paar Engelse pubs in en genoten we van het het uitzicht vanaf de top van Greenwich Park. Als kerst op de taart schoven we ook nog even aan in het Lancaster hotel voor een bijzondere afternoon ARTea.

Speciaal voor Bonfire Night kocht ik kaartjes voor de vuurwerkshow in Battersea Park. Het was een spectaculaire avond en een heerlijk weekendje weg met z’n tweeën.

December – Mijn verjaardag vieren in Frankfurt

Ik weet niet wat het precies is met die Duitse steden, maar ik was dit jaar bijzonder veel bij onze Oosterburen te vinden. Laten we het houden op de Duitse gezelligheid en het gemak om er te komen. Na Berlijn, Hamburg, Mainz en Bingen reisde ik eind november af naar Frankfurt waar ik mocht overnachten in het moderne Capri by Fraser hotel.

Frankfurt wordt door velen bestempeld als een saaie stad waar weinig te doen is. Toegeven, doordat het een minder populaire stedentrip bestemming is moet je goed zoeken naar de leukste hotspots, maar met een beetje research kom je er al snel achter dat Frankfurt een hele leuke stad is!

Door de velen wolkenkrabbers en het financiële centrum heeft Manhattan aan de Main een kosmopolitische vibe. Tevens vind je hier de grootste kerstmarkt van Duitsland. Onder de hoogste kerstboom van het land vierde ik mijn verjaardag. Met een glas glühwein en vriendlief naast mijn zijde.

December – Winters Antwerpen

Het laatste persreisje van dit jaar bracht mij in Antwerpen. Na nog geen 2 uur rijden stond ik op de sfeervolle kerstmarkt in de binnenstad. En ik had geluk want op de dag van aankomst werd de kerstmarkt op bijzondere wijze geopend. Er was een schaatsshow waar ik als pers (op het ijs) bij aanwezig mocht zijn, het stadhuis werd doormiddel van video-mapping compleet overgenomen door animaties en overal zat de kerstsfeer er al goed in.

Na een paar jaar afwezigheid was het weer een fijne rendez-vous met Antwerpen. Ik stapte het reuzenrad in, deed kerstinkopen en bezocht de Chinese lichtshow in de dierentuin. Het complete verslag van winters Antwerpen kun je hier teruglezen.

December – Oud en nieuw in Zwolle

Als klap op de vuurpijl sliep ik de laatste nacht van het jaar ook in een hotel. Niet op een tropische locatie maar gewoon in ons eigen kikkerlandje. De jaarwisseling vierde ik namelijk in Zwolle met mijn vriend en daar overnachtte we in het Pillows hotel. Een mooi boutique hotel, met ruime kamers en op loopafstand van het stervormige centrum dat omringt wordt door een stadsgracht.

We hebben heerlijk gegeten bij restaurant het Refter dat gevestigd is in een van de oudste panden van de stad. Ze serveren er meer dan 220 soorten bieren! Daarna zijn we met vrienden de kroeg ingedoken en hebben we in het oude centrum van Zwolle naar het vuurwerk gekeken. Een mooie afsluiter van een prachtig jaar!

Slotpleidooi

Terugblikkend op het afgelopen jaar valt direct op hoeveel reisjes ik heb gemaakt. Als ik niet had bijgehouden waar ik allemaal ben geweest, was ik vast en zeker een of meerdere bestemmingen op deze lijst vergeten. Want het is allemaal in sneltreinvaart voorbij gevlogen en voordat ik de kans kreeg om terug te blikken op een reis, zat ik vaak alweer in het vliegtuig op weg naar de volgende bestemming. Opvallend is ook dat ik dit jaar geen grote verre reizen heb gemaakt, maar vooral veel stedentrips in Europa heb gemaakt.

Voor 2017 staan er al een paar (pers)reizen gepland. Zo ga ik in januari naar Hannover, in februari naar Praag en later in het jaar naar Griekenland en het Tsjechische Brno. Ook ben ik druk aan het broeden op een reis naar Indonesië. Het kriebelt namelijk om weer naar Azië te gaan.

Bedankt voor het volgen en lezen van al mijn reisblogs het afgelopen jaar. Het blijf bijzonder dat jullie samen met mij dit avontuur zo intens beleven. Ik hoop jullie ook volgend jaar weer te kunnen informeren, entertainen en inspireren met leuke reistips. Maak er een mooi (reis)jaar van!

Denise van Rijswijk

Dit artikel is geschreven door Denise van Rijswijk. Reisfanaat en founder van inhetvliegtuig.nl die al sinds 2012 haar reistips deelt. Altijd op zoek naar de mooiste hotels, de beste culinaire adresjes én het noorderlicht.

Deze artikelen vind je vast ook leuk

Extra reistip: Spaar Miles

Met deze creditcards spaar je automatisch Reward Miles voor upgrades en gratis vliegtickets

Amex Flying Blue

▪ 1,5 Miles per euro
▪ Kosten: €65 p.m.

Shop de look!

Vlieg je binnenkort naar een tropisch bestemming of ga je een stedentrip maken? Waar het vliegtuig ook landt, wij hebben alvast de leukste producten voor op je inpaklijstje verzameld. Stijlvolle items die niet in je koffer mogen ontbreken en altijd goed van pas komen. Met deze items op je vakantielijstje weet je zeker dat je travel outfit helemaal af is en je zonder zorgen op reis kunt.